Fracții - Roata fracțiilor

Roata fracțiilor         Un material despre reprezentarea fracțiilor când întregul este un cerc. Se poate lipi ca un glob sau pe caiet. Fiecare cerc se îndoaie pe jumatate si se lipesc jumătățile una peste alta. La sfarsit se lipeste pe caiet sau se formeazo o sfera. Materialul are 2 dimensiuni.        Dimensiunea mare a materialului poate fi plastifiată si folosită la tablă, fiecare cerc individual.            descarca  materiale despre fracții   roata fractiilor, lapbook, mindmap, exercitii amuzante, joc ”eu am/cine are”.      Mult succes!  

SĂ NE JUCĂM CU NUMERELE! - Formarea, scrierea şi citirea numerelor de la 0 la 10 000-jocuri

 Formarea, scrierea şi citirea numerelor de la 0 la 10 000-jocuri


Matematica poate fi distractivă cănd jocul este prezent în lecţii. M-am gândit la câteva jocuri pentru înţelegerea şi exersarea noţiunilor despre numerele până la 10 000.



1.  În cartea-cutie, despre care v-am povestit, voi aşeza mai multe jetoane cu cifre, pe care am pus buline de scai să le putem lipi.. Copiii vor ieşi câte 2 la tablă.  Aleg împreună jetoanele, unul formează şi scrie numărul  în tabelul numeraţiei,, celălalt îl citeşte şi îl scrie cu litere pe tablă.




2. Formează, citeşte şi scrie pe căciulăţa spiriduşului numerele corespunzătoare cerinţelor. Le voi da spiriduşul să-l lipeacă în caiet.


Un număr care are cifra 5 la mii
Un număr care are cifra 3 la zeci
Un număr par, care are cifra 9 la sute
Numărul care reprezintă anul naşterii tale
Un număr care are cifra miilor mai mare decât cifra sutelor
Un număr care are cifra zecilor de 2 ori mai mare decât  cifra miilor
Un număr care are cifra sutelor cu 3 mai mare decât cifra unităţilor
Un număr care a cărei diferenţă dintre cifra miilor şi a sutelor este 3
Un număr care are suma cifrelor 7
Un număr care are aceeaşi cifră la mii şi la zeci
Un număr care are cifre consecutive
Un număr format doar din cifre impare


3. Fiecare copil va primi câte un jeton, se vor grupa în funcţie de culoare.Vor forma toate numerele posibile prin ordonarea jetoanelor sau 4,5 numere, le vor scrie pe o fişă, apoi le vor descompune. 
Ex. 2 341= 2 000+300+40+1



4. Ia 4 zaruri, aruncă, scrie şi citeşte un număr cu cifrele de pe ele.

 Eu am lipit pe zaruri cifre. Ne-am jucat mult la  înmulţire.


 5.Pune monedele în sacul potrivit. Numere pare-impare.

         


Poţi descărca materialele de AICI. Sunt alb-negru, printeaza-le pe foi colorate. 

Printează spiriduşul mare şi tabelul cu numeraţia de AICI. Eu voi colora şi plastifia spiriduşul, iar tabelul îl vom lipi în caiete. Sper să fie mărimea potrivită, nu am imprimantă şi nu am putut verifica.

Dacă ai folosit ideile şi ţi-au plăcut, lasă-mi un comentariu. Mi-ar plăcea să ştiu dacă te-au ajutat. Succes!


Comentarii

Trimiteți un comentariu